Η κόσμια επιστολή διαμαρτυρίας του Βλάση Αγτζίδη (και η δική μου απάντηση σε παρόμοιο, ευθύ ύφος)

Κατά τη διάρκεια μιας παλιάς… ομαδικής εισβολής στο blog μου από τον (ξεσαλωμένο και υβριστικό  εκείνη την εποχή) Πάνο Ζέρβα, ένας ευγενής και συγκρατημένος άνθρωπος ονόματι Βλάσης Αγτζίδης μπόρεσε να παρακάμψει τα οξυμένα πνεύματα εκείνης της στιγμής και να μου γράψει ένα συγκροτημένο και κόσμιο σχόλιο διαμαρτυρίας, στο άλλο μου blog, για μία υπόθεση που τον πείραξε πολύ και (ατυχώς) είχα φταίξει κι εγώ, σε αρκετό βαθμό. Δεν δίστασα να απαντήσω στο ίδιο κόσμιο στυλ και να βάλω τα πράματα αυτά στη θέση τους, καλύπτοντας και την καλή φήμη του Βλάση Αγτζίδη για το μέλλον.

Δυστυχώς όμως, μέσα στη διαρκή αναμπουμπούλα καυγάδων και την Υπερφόρτωση Πληροφορίας του Διαδικτύου, μέσα στην οποία διάφοροι ύπουλοι δημαγωγοί και ρουφιάνοι σχεδόν πάντα θριαμβεύουν, η κόσμια εκείνη επιστολή-σχόλιο του Βλάση Αγτζίδη ξεχάστηκε εντελώς από όλους (πλην του ιδίου – υποθέτω), όπως και η δική μου απάντηση. Αναπαράγω λοιπόν, για κάθε… επιπόλαιο αυτόκλητο «ιντερνετοδίκη», τα δύο αυτά ενδιαφέροντα κείμενα:

  1. Βλάσης Αγτζίδης September 10, 2007 at 8:53 pm
    κ. Γ. #####, εφόσον υπήρξε αναφορά στο πρόσωπό μου στο ποστ αυτό, θα ήθελα να δώσω κάποιες αναγκαίες διευκρινήσεις.Πριν από αρκετούς μήνες βίωσα μια εξαιρετικά αρνητική κατάσταση, όταν έγινα στόχος σειράς μειωτικών και συκοφαντικών σχολίων σε διάφορες ηλεκτρονικές σελίδες.Θεωρώ ότι εσείς χρησιμοποιηθήκατε λόγω του συγκεκριμένου χαρακτήρα (ενθουσιασμός + εύπιστον + προσήλωση σε μια ιδέα ή στόχο) που διαθέτετε. Οι πραγματικοί ένοχοι -που είναι άλλοι και σήμερα υποδύονται τους προοδευτικούς ή τους οικολόγους- δεν είχαν διστάσει τότε να “στήσουν” ένα “ανθρωποκυνηγητό μαγισσών”.Σ’ εκείνη τη θλιβερή περίπτωση, οι μόνοι που στάθηκαν σωστά απέναντι στις αρνητικές αυτές προσπάθειες ήταν ο Π. Ζέρβας και οι σύντροφοι του “Πόντος και Αριστερά”. Ο Π. Ζέρβας γιατί έπρεπε να προστατεύσει τον χώρο του και να μην επιτρέψει να μετατραπεί σε βήμα διάχυσης προσωπικών προσβολών και συκοφαντιών, οι σύντροφοι του “Πόντος και Αριστερά” γιατί ήξεραν…Όσον αφορά εσάς, που ως “Ομαδεών” με θέσατε τότε στο στόχαστρο, δηλώνω ότι σας απαλάσσω από κάθε ευθύνη για κείνη την “παρέκκλιση”.Αλλά όλα αυτά τελείωσαν και απωθήθηκαν. Δεν είναι πρέπον να “ξύνονται” οι πληγές.Επίσης, σας δηλώνω ότι ουδεμία συγγενική σχέση (εξ αίματος ή εξ αγχιστείας) έχω με οποιονδήποτε από τους εμπλεκόμενους σε τούτο εδώ το διάλογο.

    Επίσης, θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους συμμετέχοντες, να αποφύγουν την επίκληση ή τη χρήση του ονόματός μου.

    Ελπίζω, κ. ####, ως κύριος τούτου του χώρου να υποστηρίξετε την παραπάνω επίκληση.

    Πιστεύω επίσης, ότι θα πρέπει να εγκαταλείψετε τις άγονες αντιπαραθέσεις που εξαντλούν τις δυνάμεις (ακόμα και τις δικές σας) και να επικεντρωθείτε στις θετικές σας αναζητήσεις, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη νέων προβληματισμών και μιας ανθρωπιστικής προσέγγισης των νέων e-προκλήσεων.

    Με ιδιαίτερη στενοχώρια
    γιατί αναγκάστηκα να κάνω τούτη την παρέμβαση

    Β.Α.

  2. 37 omadeon September 10, 2007 at 9:39 pm
    Κύριε Αγκτζίδη,Είμαι ΟΣΟ ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΕΣΤΕ ευγνώμων που κάνατε τον κόπο να σχολιάσετε εδώ. Ομολογώ ότι δεν το περίμενα. Πραγματικά σε πολλά που λέτε έχετε δίκιο. Προπαντός έχετε δίκιο στην ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΗ και ΔΙΚΑΙΗ αξιολόγηση που κάνατε για το άτομό μου, πράγμα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΠΑΝΙΟ σε τέτοιες ακραίες περιπτώσεις. Ομολογώ πως εξεπλάγην. Αρχικά, μόλις είδα το όνομά σας είπα μέσα μου (πριν σας διαβάσω) “αυτός ο άνθρωπος θα ήρθε εδώ για να διαμαρτυρηθεί με το δίκιο του”…Κυττάξτε τώρα τι πιστεύω. Πρώτον επιβεβαιώνω ότι την ιστορία αυτή που είπα την άκουσα αλλού, και δεν έχω την ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΑΠΤΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ότι είναι αληθινή. Αν διαθέτετε αποδείξεις περί του αντιθέτου, ευχαρίστως να τις φιλοξενήσω στο μπλογκ μου, ή οπουδήποτε αλλού είναι κατάλληλο.Αν έχετε παρακολουθήσει τις διαδικτυακές συζητήσεις μου (κλπ) θα είδατε πρωτίστως ότι σιγά-σιγά αρχίζω να δρω ΚΑΤΑ των άδικων φημών κάθε είδους, ανεξάρτητα από πεποιθήσεις.Για μένα ο Πάνος είναι ένας ΠΟΛΥ αξιόλογος άνθρωπος, ικανός πράγματι να προσφέρει πάρα πολλά, ταλαντούχος ΚΑΙ αξιόπιστος.Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό διακατέχεται από ένα ανθρώπινο σύνδρομο που… όλοι μας κατά καιρούς λίγο-πολύ (μέσα μας) αντιμετωπίσαμε, δηλαδή την… ίππευση καλαμίου. Και ξέρετε… ΔΕΝ είναι αυτό το πρόβλημα που με απασχολεί, είναι ΑΛΛΑ, εντελώς άλλα προβλήματα που εντελώς συμπτωματικά βίωσα ο ίδιος “στο πετσί μου” αλλά είναι πολύ σημαντικά προβλήματα έκφρασης, ελευθερίας, ανθρώπινων δικαιωμάτων, ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΥΠΟΛΗΨΕΩΝ και ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ανθρώπων… και δεν μπορείτε να φανταστείτε ΠΟΣΟ με στενοχωρεί να βλέπω να λασπολογούνται άνθρωποι στο διαδίκτυο, ξανά και ξανά με τις ίδιες (ηλεκτρονικά ενισχυμένες) βρόμικες μεθόδους, τις οποίες έχω… καταντήσει (χεχε) να μελετώ!Είπα “χεχε” γιατί έφτασα στο σημείο του παραλόγου, να αναλύω δηλαδή παράλογες καταστάσεις. Θα σας πω μία από αυτές, πολύ σύντομα και πολύ απλά: Το φαινόμενο της “αντιστροφής αιτίας και αποτελέσματος” που είναι κλασσικό στο διαδίκτυο, όταν π.χ. κάποιος προβοκάτορας γράφει κάπου μία προσβολή (συνήθως όχι βρισιά αλλά προσβολή), κάποιοι άλλοι θίγονται και απαντούν οργισμένα, και… κάποια στιγμή οι απαντώντες ενοχοποιούνται, λες και αυτοί προκάλεσαν το πρόβλημα!!!Η αντιπαράθεσή μου με τον Πάνο μπορεί να φαίνεται άγονη, αλλά στην πραγματικότητα αποδείχτηκε πολύ γόνιμη. Ενας φασίστας ή κακόβουλος άνθρωπος στη θέση μου θα εκμεταλλευόταν την πρόσφατη έκβαση αυτού του διαλόγου για να διασύρει τον Πάνο ακόμη περισσότερο. Ομως ΔΕΝ είναι πρόθεσή μου κάτι τέτοιο. Στοιχειώδεις αρχές και δικαιώματα επιδιώκω να διαφυλάξω. Δυστυχώς, ο Πάνος αυτή τη στιγμή κουβαλάει… πάνω του έναν ιδιότυπο “Καρμικό Σταυρό” (όπως λένε οι μυστικιστές), ή ένα φαινόμενο “επιστροφής της αλήθειας” αν προτιμάτε, το οποίο προφανώς τον… χρησιμοποιεί για να του διδάξει κάτι, που μόνο εκείνος κάποτε θα συνειδητοποιήσει.

    Επειδή σίγουρα κουραστήκατε με τα προηγούμενα, πάω τώρα στο ΟΥΣΙΩΔΕΣ θέμα που αποτελεί και την ουσία της παρέμβασής σας. Σε αυτά που σας ενοχλούν και σε όσα μου ζητάτε (τόσο ευγενικά ώστε… εκπλήσσομαι).

    Δεν ζήτησα ποτέ από τον Πάνο να ΜΗ λογοκρίνει εκείνα που αναφέρετε, και που αποτελούν πιθανή αιτία συκοφάντησής σας ή διασυρμού σας. Το θέμα αυτό (αν θυμάμαι καλά) ξεκαθαρίστηκε ΠΟΛΥ καλά όταν είμασταν στη Θεσσαλονίκη, ο Πάνος, ο Βιοάννης, ο Τρεμόπουλος και εγώ. Τώρα… μπορεί και να μην θυμάμαι καλά, κάθε διόρθωση δεκτή. Ο λόγος που ίσως θυμάμαι κάτι λάθος είναι γιατί δεν έδωσα στα γεγονότα αυτά τόσο μεγάλη σημασία (και ΚΑΚΩΣ – τελικά).

    Εκείνο που θυμάμαι π.χ. για τη συγγένεια της συζύγου του μπορεί κάλλιστα να μην αφορά εσάς αλλά τους συντρόφους σας του “Π & Α”. Ειλικρινά ΔΕΝ ήταν το πιο σημαντικό πράγμα, αν και… καταληφθείς ΚΑΙ εγώ από οργή κατά του Πάνου αργότερα διέπραξα κραυγαλές γκάφες, όταν ξανα-αναφέρθηκα στο θέμα. Εκτοτε, μου έμεινε πολύ έντονα μία τάση να προσέχω ΠΟΛΥ περισσότερο ΤΙ λέω, έστω και για αστεία, τουλάχιστον σε μπλογκ (που ειναι δημόσια). Δεν έχω λοιπόν κανένα πρόβλημα να γράψω εγώ ο ίδιος ένα γράμμα στον συνάδελφό μου j95 με σκοπό να διαγράψει (αν θέλει) το σχόλιο που σας πείραξε (και που μετέφερε εδώ ο Πάνος νομίζοντας ότι… ξεσκέπασε τον “αρχιψευταράκο” που είμαι). ΚΑΘΕ άλλο παρά ψευταράκος είμαι, ατυχώς για τον Πάνο! Ετσι δεν χάσατε τα λόγια σας, ούτε την υπόληψή σας. Ισα-ίσα, ακόμη και ΑΥΤΟ ΕΔΩ το κείμενο, που θα φυλαχτεί και ΔΕΝ θα πεταχτεί χωρίς λόγο, είναι υπεύθυνη και επώνυμη μαρτυρία από την πλευρά μου, που μπορείτε να κάνετε χρήση της ΟΠΟΥ αλλού θέλετε! )

    Είναι ΠΟΛΥ κακό να δαιμονοποιούμε τους άλλους. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι είμαστε και… άγγελοι! )

    Αυτά είχα να σας πω, και να καταλήξω όμως σε ένα και μοναδικό μου αίτημα και παρατήρηση γενικής φύσης για το μέλλον. Χρειάζεται ΡΙΖΙΚΟΣ ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ του διαδικτύου, και ιδιαίτερα των blog. Οπως είπε ο δημοφιλής και γλυκύτατος allu fun marx κάποτε, “ένα συλλογικής συμμετοχής μπλογκ που λειτουργεί σαν καφενείο πρέπει να έχει και κανόνες που αποφασίζονται συλλογικά από τα μέλη του, ΟΧΙ μόνο από τον ιδιοκτήτη του”. Δουλεύω δημιουργικά σε ένα πλαίσιο κανόνων για πιο γενική εφαρμογή. Πιστεύω επίσης ότι η παραποίηση γραπτών πρέπει να
    αποφεύγεται, και με τους εκλεκτούς συντρόφους σας “Πόντος και Αριστερά” έχω το παράπονο ότι… το παράκαναν στη χρήση moderation.

    Δεν είμαι τέλειος και δεν έχω αυτοσκοπό τις αντιπαραθέσεις. Θα προσπαθήσω να ακολουθήσω τα θετικά που είπατε, όσο μπορώ.

    Στη διάθεσή σας (και με εκτίμηση)
    Γ.

Σχολιάστε

